Vzdělávací technologie

Vzdělávací technologie

V rámci předmětu Vzdělávací technologie jsem měla možnost seznámit se se školním vzdělávacím systémem pro základní školy Edookit. Ihned po prvním otevření na mě zapůsobil pozitivním dojmem. Grafická úprava je příjemná a jeho uživatelskou vstřícnost také hodnotím kladně. Orientace v systému je poměrně intuitivní, i když obsahuje velké množství...

Pro splnění dalšího úkolu do předmětu Vzdělávací technologie jsem se rozhodla zmapovat nabídku webinářů pojednávajících o zakládání jedlé přírodní zahrady a péče o ní. Principem jedlé zahrady je její osazování rostlinami, které se mohou jíst, nebo jejichž plody jsou jedlé.

Využívání technologií ve vzdělávání je důležitým milníkem ve světě učení a vyučování. Otevírají se skrze ně stále nové možnosti usnadnění práce učitelů a studentů a nastavení výuky tak, aby byla komfortní a příjemná pro obě strany. Pro posouvání hranic EdTechu je jako v každém jiném oboru zapotřebí výzkumů a studií. A stejně tak jako v jiných...

Jak by mohla virtuální a rozšířená realita pomoci ve výuce? Jak by ji mohla rozšířit? Mohla by poskytnout žákům možnost učit se zážitkem? A kde se technologiím naopak úplně vyhnout? Svět se neustále proměňuje, přicházejí nové a nové technologie, které usnadňují život, dovolují lidem více si ho užít, zasmát se při práci nebo během výuky. Zamyslela...

Zkuste najít jeden (nebo více) multimediálních vzdělávacích projektů, na kterých oceňujete právě to, jak s multimediálním obsahem tvůrci pracují. Analyticky tento projekt popište a identifikujte, nějaké zásady nebo rady, které by případně mohli využít ostatní při tvorbě vlastního multimediálního vzdělávacího projektu. Pamatujte, že nejde primárně o...

Zkuste najít a popsat nějaký nástroj, který umožňuje využít mobilní zařízení připojené na internet ve výuce. Hledejte situace, ve kterých by byla lekce z hlediska vámi zvolených cílů obtížně uskutečnitelná, kdybyste takové zařízení neměli a museli užít jiné metody. Lekci i nástroj popište. Jasně strukturujte cíle zaměřené na studenta.

V tomto projektu jsem tvořila vzdělávací video. Vzhledem ke svému knihovnickému zaměření jsem se rozhodla vypracovat instruktážní video, jehož účelem je navést uživatele knihovny (konkrétně Městské knihovny v Praze) při hledání vybraných knih a pomoci jim porozumět jejich řazení v policích a tedy lepší orientaci v knihovně. Zaměřuje se na uživatele...

Vytvořte v nástroji Twine interaktivní vzdělávací materiál. Nemusí se nutně jednat o příběh – může to být interaktivní učebnice, simulace nějaké situace, kvíz... Rozsah je libovolný, ale materiál musí splňovat následující podmínky: 1) musí nabízet minimálně dva různé unikátní průchody (tj. nesmí být lineární), 2) minimálně 2 typy...

Zkuste vybrat jeden výukový programovací jazyk a popište k němu vzdělávací lekci. Určete cíl lekce, její cílovou skupinu a popište didaktický postup lekce. Ta může být navržená jako online i offline. Buďte prosím co nejvíce konkrétní. Na konci úkolu zkuste shrnout svoji (byť třeba jen krátkou) zkušenost s tímto jazykem.

Zkuste se podívat, co všechno se v oblasti vzdělávání a počítačového zpracování emocí nyní dělá. Navrhněte sami s konkrétním nástrojem (který ideálně vyzkoušíte) nebo postupem z literatury jejich uplatnění v edukační praxi.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky